Μια Βδομαδα στην Ανδαλουσια + Σαλατα με Membrillo

σαλατα

Οι τελευταίες 2 βδομάδες υπήρξαν οι πιο μαγευτικές μέρες της ζωής μας… Επιστρέψαμε στη Αθήνα και στην πραγματικότητα αλλά το μυαλό μας και η ψυχή μας ακόμα ταξιδεύει και οι γλυκιές αυτές αναμνήσεις θα μας συνοδεύουν για πάντα…

14711104_900009073464666_185966264972224300_o

Η ανάρτηση αυτή θα είναι λίγο διαφορετική από όλες τις υπόλοιπες. Ύστερα από όλο αυτό το διάστημα αισθάνομαι την οικειότητα να μοιραστώ μαζί σας αυτές τις μοναδικές στιγμές αλλά θέλω επίσης να σας δείξω και την υπέροχη Ανδαλουσία και να βοηθήσω όσους θελήσουν να ταξιδέψουν προς τα εκεί. Μην ανησυχείτε όμως! Θα κρατήσουμε το ύφος του blog και θα δούμε και μία συνταγούλα στο τέλος!

Ας τα πάρουμε όλα από την αρχή…

Παντρευτήκαμε!!! Ύστερα από 7 χρόνια σχέσης κάναμε το μεγάλο βήμα!

14572978_10209988778293364_8710407178822314906_n

Ο γάμος μας έγινε στη Λάρισα και θα ήθελα εδώ να ευχαριστήσω όλους όσους κάνανε το ταξίδι για να είναι δίπλα μας. We love you guys! Σας αφήνω να απολαύσετε μερικά στιγμιότυπα από την όμορφη βραδιά…

picmonkey-collage

14570600_10210002563717991_2848043453913029268_o

picmonkey-collage3

14589640_10155009296806111_980226180203316857_o

Και ύστερα από ένα εκπληκτικό τριήμερο αναχωρήσαμε για τη μαγευτική Ανδαλουσία. Η Ανδαλουσία είναι το νότιο κομμάτι της Ισπανίας και χαρακτηρίζεται από ζωντανή κουλτούρα, εκπληκτική γαστρονομία, φυσική ομορφιά και εκθαμβωτική αρχιτεκτονική. Δηλαδή με λίγα λόγια τα έχει όλα! Ψάχνετε έναν κοντινό προορισμό αλλά διαφορετικό από την υπόλοιπη Ευρώπη; Μην ψάχνετε άλλο! Διαβάστε παρακάτω τις δικές μας 6 μέρες και ακολουθήστε τες για μία μοναδική εμπειρία!

_dsc0888

Πρώτη Μέρα:

Φτάσαμε αεροπορικώς στη Μαδρίτη και με ένα λεωφορειάκι μεταφερθήκαμε στον σταθμό των τραίνων Atocha ώστε να πάρουμε το express τρένο για Σεβίλλη. Απευθείας πτήση από Αθήνα για Σεβίλλη δεν υπάρχει και θα πρέπει να πάτε Μαδρίτη πρώτα. Από εκεί υπάρχει πτήση για Σεβίλλη αλλά είναι αρκετές οι ώρες αναμονής στο αεροδρόμιο σπαταλώντας πολύτιμες ώρες διακοπών. Ενώ με το τρένο μπορεί κανείς να δει εικόνες από την Ισπανική επαρχία και η διαδρομή είναι απεθείας χωρίς στάσεις. Από το σταθμό Atocha της Μαδρίτης μέχρι το σταθμό Santa Justa της Σεβίλλης η διαδρομή διαρκεί 2,5 ώρες.

Η Σεβίλλη είναι η τρίτη μεγαλύτερη παλιά πολή της Ευρώπης (πρώτη η Πράγα). Από τη στιγμή που πατήσαμε στο πρώτο κομμάτι της λιθόστρωτης παλιάς πόλης την ερωτευτήκαμε. Φτάνοντας στο ξενοδοχείο μας περίμενε ένα μπουκάλι σαμπάνιας στο δωμάτιό μας και ξεκουραστήκαμε λιγάκι από το ταξίδι. Το πρώτο βράδυ κάναμε περίπατο μέσα στην παλιά πολή και κάναμε την πρώτη γνωριμία μας με τα τάπας και το ισπανικό κρασί. Γιαμ γιαμ!

_dsc0775

Δεύτερη Μέρα:

Ένας πολύ ωραίος τρόπος για να γνωρίσει κανείς τη Σεβίλλη είναι να κλείσει το free walking tour της εταιρίας Pancho. Συναντιόνται κάθε πρωί στις 11 στον πύργο Giralda και προσφέρουν ξενάγηση της πόλης με τα πόδια. Εμάς η οδηγός μας ήταν απόφοιτος ιστορίας και αρχαιολογίας και είχε πολύ καλές γνώσεις και μεταδοτικότητα. Δεν υπάρχει εισιτήριο και στο τέλος αφήνετε ότι νομίζετε εσείς στον ξεναγό σαν tip.

Η ξενάγηση τελειώνει στην Plaza de Espana όπου γυρίστηκαν και σκηνές του Star Wars! Ύστερα από τόσο περπάτημα σίγουρα έπρεπε να φάμε κάτι. Ώρα για τάπας και κρασί!

_dsc0823

Τρίτη Μέρα:

Ήρθε η ώρα να δούμε το ξακουστό Αλκαζάρ. Τα αρχαιότερο παλάτι της Ευρώπης που ακόμα χρησιμοποιείται. Οι λάτρεις του Game of Thrones θα αναγνωρίσουν εύκολα το βασίλειο του Dorne! Μετά σειρά έχει ο καθεδρικός ναός της Σεβίλλης. Μέσα θα βρείτε μία από τις ομορφότερες εκκλησίες αλλά και τον τάφο του Χριστόφορου Κολόμβου. Μέσα από την εκκλησία μπορεί κανείς να ανέβει και τον πύργο Giralda (Χιράλδα) για μία θέα που κόβει την ανάσα.

Αυτή ήταν η τελευταία μέρα στη Σεβίλλη και ο πιο σωστός τρόπος να τελειώσει ήταν με μία παράσταση φλαμένκο! Αυτό που είδαμε και που συστήνω ανεπιφύλακτα είναι το Casa de la Memoria. Ο Αστρινός ήταν πoλύ διστακτικός στην αρχή αλλά μόνο εάν δείτε παράσταση flamenco από κοντά θα μπορέσετε να καταλάβετε τη μαγεία του. Υπάρχει κάτι το μοναδικό στο χτύπημα των ποδιών και τις κινήσεις των χεριών που δεν περιγράφεται με λόγια!

14799914_10210542177326741_1803454262_o

Τέταρτη Μέρα:

Ο αποχωρισμός με τη Σεβίλλη ήταν δύσκολος αλλά θέλαμε να δούμε και άλλα μέρη. Υπάρχουν 7 λεωφορεία την ημέρα που πάνε στη Ρόντα και κάνουν 1,5 ώρα. Στην Ισπανία θα βρείτε κάποια ξεονοδοχεία ονομάζονται Parador. Μπορεί η τιμή τους να είναι λίγο τσουχτερή αλλά η συγκεκριμένη υπεροβολή αξίζει. Είναι ξενοδοχεία που με την άδεια και τη συνεργασία του κράτους φιλοξενούνται μέσα σε σημεία ιστορικής σημασίας όπως κάστρα και παλάτια. Το συγκεκριμένο Parador de Ronda βρίσκεται ακριβώς κάνω στον γκρεμό της γέφυρας Puento Nuevo που χαρατηρίζει τη Ρόντα.

Η Ρόντα είναι ένα πραγματικό διαμάντι της Ισπανίας και είναι ένα “λευκό” χωριό (κάτι αντίστοιχο των “λευκών” χωριών των δικών μας κυκλαδίτικων νησιών). Κάναμε περίπατο μέσα στα στενάκια της και βρήκαμε το δρόμο να κατέβουμε χαμηλά στην κοιλάδα για να θαυμάσουμε το τοπίο και να βγάλουμε φωτογραφίες. Το βράδυ δειπνήσαμε στο Almocabar. Από τα καλύτερα φαγητά που φάγαμε στο ταξίδι αλλά και γενικά.

_dsc1005

Πέμπτη Μέρα:

Πηγαίνοντας προς τον σταθμό των τρένων αγοράσαμε και 2 φιάλες από τοπικό κρασί της Ρόντα. Δεν θα το βρείτε αλλού για αυτό εκμεταλλευτείτε αυτήν την ευκαιρία! Υπάρχουν 2 τρένα την ημέρα από τη Ρόντα στη Γρανάδα που κάνει 2,5 ώρες να φτάσει. Συστήνω το τρένο στη 13:30.

Η Γρανάδα χωρίζεται σε 2 κομμάτια. Στο νέο κομμάτι που είναι όπως οποιαδήποτε πόλη με τα μοντέρνα καταστήματά της και τις πολυκατοικίες της. Και στο παλιό κομμάτι που ονομάζεται Albayzin. Ύστερα από μεγάλο πονοκέφαλο για το που να μείνουμε κάναμε την καλύτερη επιλογή. Μείναμε στο κέντρο… Tο Albayzin είναι κακοτράχηλο και θα ήταν μαρτύριο να ανέβουμε σε οποιοδήποτε ξενοδοχείο κουβαλώντας βαλίτσες και δεν έχει πρόσβαση από αυτοκίνητο ώστε να πάρει κανείς ταξί. Είναι εκπληκτική όμως για βόλτα.

Το πρώτο βράδυ περπατήσαμε στα στενά του Albayzin και ανεβήκαμε στην πλατεία Saint Nicolas Plaza απολαμβάνονατς την θέα που σου κόβει την ανάσα. Μπορεί κανείς να θαυμάσει τη Γρανάδα από ψηλά αλλά είναι και ακριβώς απέναντι από το εκθαμβωτικό Alhambra.

Για βραδινό κατευθυνθήκαμε στο Bar Poe. Σε bar για φαγητό; Ναι ναι δεν το έγραψα λάθος. Η Γρανάδα είναι από τις ελάχιστες πόλεις που διατηρούν το έθιμο των δωρεάν τάπας μαζί με το ποτό! Κάποια μέρη το τσιγκουνεύονται βέβαια και φέρνουν μία μικρή μπουκίτσα αλλά ο Poe είναι γενναιόδωρος! Για 2 ποτήρια κόκκινο κρασί, 2 ποτήρια σανγκριά, 1 μπύρα και 5 τάπας (με τα οποία σκάσαμε) ο λογαριασμός ήρθε στα 11 ευρώ!!

_dsc1038

Έκτη Μέρα:

Τελευταία μέρα πριν την αναχώρηση το επόμενο πρωί. Μία λέξη: Alhambra. Είναι μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco, και φυσικά συρρέει κόσμος από όλες τις γωνιές του πλανήτη για να το θαυμάσει. Οι αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες είναι μοναδικές και δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι μαυριτανοί ποιητές το αποκαλούσαν «μαργαριτάρι ανάμεσα στα σμαράγδια», αναφερόμενοι στο χρώμα των κτιρίων της και στα πλούσια δάση που τα περιέβαλαν. Δεσπόζει στην κορυφή ενός λόφου, στο νοτιοανατολικό άκρο της πόλης, και περιλαμβάνει ανάκτορα, πολεμικούς πύργους και τείχη, περιποιημένους κήπους και πολυτελείς κατοικίες αξιωματούχων της τελευταίας αραβικής δυναστείας των Nasrid (1238-1492). Προετοιμαστείτε να αφιερώσετε περίπου 3 ώρες μέσα στο Alhambra και να κλείσετε τα ειστήριά σας μόλις κλείσετε και τα αεροπορικά εισιτήρια διότι συνήθως είναι εξαντλημένα για αρκετούς μήνες μπροστά.

Στη συνέχεια ήπιαμε κρασί και τάπας στο La Botilleria και κάναμε ναργιλέ στην Teteria Palacio Nazari.

14796005_10210542210407568_939296135_o

Και το επόμενο πρωί αναχωρήσαμε για το αεροδρόμιο της Γρανάδας για να πάρουμε τη πτήση μας μέσω Βαρκελώνης για την Αθήνα… *σνιφ σνιφ*

Στο αεροδρόμιο της Βαρκελώνης είχαμε 2 ώρες αναμονή για την πτήση μας και σαν κλασικοί foodies χαζεύαμε κρασιά και λιχουδιές. Δύο είναι τα κρασιά που θέλετε να φέρετε πίσω μαζί σας από την Ισπανία. Κρασιά από τις περιοχές Rioja και Ribera del Duero. Και από λιχουδιές δεν παρέλειψα να φέρω μαζί μου membrillo!

memrillo3

Το membrillo (μεμπρίγιο) είναι ουσιαστικά μία πάστα κυδωνιού. Μπορεί κανείς να το απολαύσει μαζί με κάποιο τυράκι πάνω σε κράκερς (στην Ισπανία με manchengo εδώ στην Ελλάδα το προτιμώ με ώριμη και πικάντικη γραβιέρα) ή μέσα σε σαλατα είτε σε κυβάκια είτε ενσωματωμένο σε κάποια ντρέσινγκ όπως θα δούμε παρακάτω. Επομένως εάν ξαναβρεθείτε στην Ισπανία αγοράστε λιγάκι membillo να φέρετε μαζί σας. Αλλιώς μπορείτε να δοκιμάστε τη σαλατα αντικαθιστώντας τη membillo με μαρμελάδα κυδωνιού ή σύκου!

memrillo1

Σαλατα με Ροκα, Γραβιέρα, Αμύγδαλα και Membrillo

Συγγραφέας:
Μερίδες: 1 άτομο
Συστατικά
  • 2 μεγάλες χούφτες ρόκα, πλυμένη και στεγνή
  • ¼ φλιτζάνι πικάντικη γραβιέρα σε κομματάκια ή φλύδες
  • ¼ φλιτζάνι αμύγδαλα ψημένα και μη αλατισμένα

Ντρέσινγκ:

• 2 κ.σ. ψιλοκομμένες πράσινες πιπεριές ή/και
  • 2 κ.σ. ψιλοκομμένο κρεμμύδι
Εκτέλεση
  1. Βάλτε τα υλικά της ντρέσινγκ σε ένα βαζάκι και ανακινήστε καλά και αφήστε στην άκρη.
  2. Βάλτε τη ρόκα σε ένα μπολ σαλάτας. Στη συνέχεια προσθέστε το τυρί και τα αμύγδαλα και εάν θέλετε ελιές ή/και κρεμμύδι.
  3. Σερβίρετε με τη ντρέσινγκ.
Σημειώσεις

Εάν φτιάξετε αυτή τη συνταγή, βγάλτε μία φωτογραφία και προσθέστε το hashtag #STAVROULACOOKING. Θα χαρώ πολύ να δω τις δημιουργίες σας!